• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Det är dags. Nu ska samlingslånen äntligen tas...

Streetspirit78

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 927
Blev medlem
5 Januari 2015
Meddelanden
2 636
Mottagna reaktioner
1 180
Poäng
927
Usla, ca 600K i blanco/krediter, UC-score på 19,6 (igår), 25 ff och 388K brutto inkomst. Slängde iväg en ansökan på chans till Advisa och visste väl att det skulle gå åt helvete. Sökte på 500K. Har sett att Remember beviljar lite här och där. Är det värt att ansöka hos Remember med dessa förutsättningar? Advisa har iofs Remember...

Streetspirit är förvirrad utav allas förutsättningar du har säkert svarat innan men vad hade du?
Vad sökte du för belopp?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

soffi

Kunnig medlem
Poäng: 197
Blev medlem
9 April 2019
Meddelanden
201
Mottagna reaktioner
64
Poäng
197
Usla, ca 600K i blanco/krediter, UC-score på 19,6 (igår), 25 ff och 388K brutto inkomst. Slängde iväg en ansökan på chans till Advisa och visste väl att det skulle gå åt helvete. Sökte på 500K. Har sett att Remember beviljar lite här och där. Är det värt att ansöka hos Remember med dessa förutsättningar? Advisa har iofs Remember...
Efter att jag hade sökt hos lendo och fått beviljat från Collector så väntade jag inte ut Tills alla hade svarat. Sökte någon dag senare hos remember och dom tog ingen ny uc dock så blev ja inte beviljad.
 
F

Fluktaren

Gäst
Poäng: 0
tänkte söka samlingslån. Läst hör på forumet i flera år. Remember verkar lockande, men är det bäst att söka direkt via dom eller via kendo exempelvis? Är det troligare att få ett erbjudande på det ena eller det andra? Hur påverkas räntan av att mellanhanden skall h sin del av kakan?
 

jonu0001

Kunnig medlem
Poäng: 267
Blev medlem
24 Oktober 2012
Meddelanden
279
Mottagna reaktioner
99
Poäng
267
Grattis till alla som fått lån! Jag verkar som sagt inte vara kreditvärdig, trots att jag endast vill samla lån.. Jag förstår att min skuld som är runt miljonen inte är till min fördel, men det är många som fått lån trots höga blanco, kanske har ni ett ägande, det har inte jag i form av bostad tex. Jag har ännu inte riktigt landat i min situation och jag vet i dagsläget inte alls vad jag ska göra.. Jag tittar på mitt excelark och ser minussiffror för maj månad.. jag ligger efter med några lån redan och hade innerligt hoppats komma ikapp.. jag hoppas väl på nåt mirakel.. paralyserad och så låg, detta ekonomiska har satt sina spår, som flera andra redan uttryckt. Hur länge ska man orka?
 

Skogsmulle

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
28 Mars 2016
Meddelanden
1 396
Mottagna reaktioner
376
Poäng
517
Grattis till alla som fått lån! Jag verkar som sagt inte vara kreditvärdig, trots att jag endast vill samla lån.. Jag förstår att min skuld som är runt miljonen inte är till min fördel, men det är många som fått lån trots höga blanco, kanske har ni ett ägande, det har inte jag i form av bostad tex. Jag har ännu inte riktigt landat i min situation och jag vet i dagsläget inte alls vad jag ska göra.. Jag tittar på mitt excelark och ser minussiffror för maj månad.. jag ligger efter med några lån redan och hade innerligt hoppats komma ikapp.. jag hoppas väl på nåt mirakel.. paralyserad och så låg, detta ekonomiska har satt sina spår, som flera andra redan uttryckt. Hur länge ska man orka?
Jag känner igen mig i din känsla. Jag försöker tänka så positivt jag kan men landar hela tiden i tanken på pengar. Känns jobbigt
 

jonu0001

Kunnig medlem
Poäng: 267
Blev medlem
24 Oktober 2012
Meddelanden
279
Mottagna reaktioner
99
Poäng
267
Tack, så skönt via detta forum, att känna sig mindre ensam.. jag vet ju att jag är min största egna kritiker. Jag har hållit mig positiv så länge och nu när jag var säker och förväntansfull att kunna få ett samlingslån så kraschar det än mer.. Jag har inte landat i om jag ska släppa taget till KFM eller om jag ska fortsätta traggla, jag gör ju vad jag kan.. Jag är på något konstigt vänster "rädd" för KFM, som myndighet och alla skriverier om hembesök och löneutmätning, hittills har jag lyckats hålla mig flytande, men det har kostat.. i välmående, hälsa och relationer tyvärr.. jag jobbar 150% och det gillar jag, eftersom min motivation är hög och jag har ett konkret syfte, men detta bakslag räknade jag inte med.. min budget går helt enkelt inte ihop, och det stressar mig enormt, i vilken utgift jag ska välja bort.. varje månad likadant.. Jag ställs nog inför ett val inom kort, när jag nu är där jag är.. kanske löser det sig av sig självt.. "time will tell" :) Idag är jag hemma från jobbet, för att det helt enkelt inte gick, orken fanns inte, och det är ok inför mig själv.
 

Kluring

Kunnig medlem
Poäng: 237
Blev medlem
6 April 2019
Meddelanden
144
Mottagna reaktioner
84
Poäng
237
Ett tips till alla er är att INNAN ni söker lån via förmedlare så testa Ikanobankens låneindikator. Den bygger på bankernas KALP och ni ser där huruvida det är lönt att söka eller vänta. På så sätt slipper ni en massa onödiga ff.
 

Skogsmulle

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
28 Mars 2016
Meddelanden
1 396
Mottagna reaktioner
376
Poäng
517
Tack, så skönt via detta forum, att känna sig mindre ensam.. jag vet ju att jag är min största egna kritiker. Jag har hållit mig positiv så länge och nu när jag var säker och förväntansfull att kunna få ett samlingslån så kraschar det än mer.. Jag har inte landat i om jag ska släppa taget till KFM eller om jag ska fortsätta traggla, jag gör ju vad jag kan.. Jag är på något konstigt vänster "rädd" för KFM, som myndighet och alla skriverier om hembesök och löneutmätning, hittills har jag lyckats hålla mig flytande, men det har kostat.. i välmående, hälsa och relationer tyvärr.. jag jobbar 150% och det gillar jag, eftersom min motivation är hög och jag har ett konkret syfte, men detta bakslag räknade jag inte med.. min budget går helt enkelt inte ihop, och det stressar mig enormt, i vilken utgift jag ska välja bort.. varje månad likadant.. Jag ställs nog inför ett val inom kort, när jag nu är där jag är.. kanske löser det sig av sig självt.. "time will tell" :) Idag är jag hemma från jobbet, för att det helt enkelt inte gick, orken fanns inte, och det är ok inför mig själv.
Ja ibland måste man få vara hemma och bara krascha litegrann. Bara det inte blir en längre period. Jag känner som dig. Jag har varit hos kronofogden för 8 år sedan och har kämpat för att komma tillbaka. Jag visste att det skulle bli många år med pysslande med räkningar och mycket jobb mm. Men vill inte tillbaka till KF. Vi får kämpa på och hoppas att det snart vänder
 

Streetspirit78

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 927
Blev medlem
5 Januari 2015
Meddelanden
2 636
Mottagna reaktioner
1 180
Poäng
927
Du sätter exakta ord på situation just nu..ser också bara minussiffror och även jag är hemma från jobbet idag. Har inte kunna sova ordentlig på flera månader men på något sätt försöker man ändå kämpa...tror inte på mirakel men just skulle det behövas ett för min del - allt är väldigt mörkt just nu :( Fortsätt kämpa på!

Grattis till alla som fått lån! Jag verkar som sagt inte vara kreditvärdig, trots att jag endast vill samla lån.. Jag förstår att min skuld som är runt miljonen inte är till min fördel, men det är många som fått lån trots höga blanco, kanske har ni ett ägande, det har inte jag i form av bostad tex. Jag har ännu inte riktigt landat i min situation och jag vet i dagsläget inte alls vad jag ska göra.. Jag tittar på mitt excelark och ser minussiffror för maj månad.. jag ligger efter med några lån redan och hade innerligt hoppats komma ikapp.. jag hoppas väl på nåt mirakel.. paralyserad och så låg, detta ekonomiska har satt sina spår, som flera andra redan uttryckt. Hur länge ska man orka?
 

jonu0001

Kunnig medlem
Poäng: 267
Blev medlem
24 Oktober 2012
Meddelanden
279
Mottagna reaktioner
99
Poäng
267
Tack för tipset! jag har använt den och får att jag preliminärt kan låna 200.000kr. Förstår inte alls varför jag blir bedömd på detta vis..
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp